HTML

Murano Manufaktúra

A nevem Smidt Éva és gyermekkorom óta elvarázsol a forró üveg. 2005-ben alkalmam adódott belekezdeni a lámpagyöngykészítésbe, és azóta nem tudok szabadulni ettől a méltatlanul mellőzött, csodálatos anyagtól. Lehet hidegen megmunkált, kemencében olvasztott síküveg, pálcából lángban olvasztott apró gyöngy, vagy ólmozott, fóliázott színes üveg, rajongásom évek óta tart és egyre növekszik. De nem csupán az üveg érdekel, hanem minden olyan anyag, amellyel kombinálni lehet: nemes- és színesfémek, bőr... így nem csupán üvegeim elkészítési módjáról szól ez a blog, hanem a belőlük készült ékszerekről is.

Jókedvű rezesbanda

2009.10.27. 16:06 Körticsek

Miután kikísérleteztem, hogyan tudok dolgozni a domborítóval, jöhetett a zománcozás. Amikor korábban megvettem a zománcokat és hazaértem a frissen megszerzett készlettel, bár a boltban még lelkes voltam, kissé csalódottan nézegettem a kis zacskókat. Na, nem azért, mert a porrá tört üveg színe nem igazán hasonlít az égetés utáni színre, hanem inkább azért, mert túl direktnek találtam az árnyalatokat. A színmintán együtt jól néztek ki, de mégis elgondolkodtam rajta, hogy mihez kezdek a vájlingpiros és a hűdezöld árnyalatokkal, amikor sokkal jobban kedvelem a világos fűzöldet, a halvány sárgát, a bézst, na meg persze a türkizeket, a feketét és a fehéret. Sajnos a boltban nem volt egyáltalán lila árnyalatokból, rózsaszínből pedig csak egy halvány árnyalatot kaptam.

Ez persze nem tartott vissza, és amikor végeztem a domborított lencsék zománcozásával, valahogy mégis fülig ért a szám, hiszen nagyszerűen mutattak együtt. Persze ez nem a teljes színpaletta, zöldből például inkább ezt a kicsit világosabbat égettem, és a világos türkiznek is van egy mélyebb változata. Azután megforrasztottam őket, majd jöhetett a drótozás, és a fülbevaló meghajlítása. Már csak az volt a kérdés, hogy mikor tudom lefotózni őket, mert mostanában nagyon szomorú idő volt odakint. Ma reggel viszont szikrázó napsütésre ébredtem, úgyhogy nem maradt más hátra, mint elkészíteni a képeket…
Az új sorozat egyes darabjai már elérhetőek Meska-boltomban, itt olvasható részletes leírásuk is.
 

Szólj hozzá!

Címkék: zöld lemez színes sárga rózsaszín piros drót narancs türkiz réz zománc tűzzománc huzal hajlított vörösréz domborított ékszerdrót zománcozott

A bejegyzés trackback címe:

https://muranomanufaktura.blog.hu/api/trackback/id/tr161479247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása